Rezultatele cercetării
Activitatea de cercetare, dezvoltare și inovare din cadrul Facultății de Psihologie și științele educației se derulează în conformitate cu Strategia Universității Transilvania din Brașov privind cercetarea științifică, dezvoltarea și inovarea în perioada 2024-2029.
Cercetarea științifică a cadrelor didactice ale facultății este gestionată de Centrul de Cercetare și inovare în psihologie și educație (CCIPE) din cadrul Institutului de Cercetare – Dezvoltare al universității. Activitatea de cercetare se focalizează pe creșterea vizibilității la nivel național și internațional, pe obținerea de rezultate care pot fi implementate în practica psihologică și educațională și pe creșterea calității activității cu studenții și alți beneficiari.
Proiecte naționale și internaționale derulate de PSE
Mobile Minds in Motion
• Program finanțare: ERASMUS+ KA220-HED
• Coordonator UNITBV: lect. dr. Adrian Alexandru Moșoi
• Rol UNITBV: Coordonator
• Perioadă de implementare: 2024-2027
Language Buddy - Supporting language learning of migrant children and young adults through language buddies
• Program finanțare: Transnational actions AMIF
• Coordonator UNITBV: conf. dr. Daniela Popa
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2023-2025
GTSF - Global Teachers for Sustainable Future
• Program finanțare: ERASMUS+ KA220-HED
• Coordonator UNITBV: lect. dr. Adrian Alexandru Moșoi
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2023-2026
Resilient societies in the wake of persistent crises. A case study of Ukrainian refugees digital work (@Work)
• Program finanțare: PNRR nr. 760132/2023
• Coordonator UNITBV: cerc. Mariana Roșca
• Rol UNITBV: Coordonator
• Perioadă de implementare: 2023-2025
Cine reușește la facultate? Factori cognitivi si noncognitivi ai (in)adaptării și riscului de abandon la studenți
• Program finanțare: PN-III-P1-1.1-TE-2021-0576
• Coordonator UNITBV: prof. dr. Ana-Maria Cazan
• Rol UNITBV: Coordonator
• Perioadă de implementare: 2022-2024
Digital well-being in higher education
• Program finanțare: ERASMUS+ KA220-HED
• Coordonator UNITBV: prof. dr. Ana-Maria Cazan
• Rol UNITBV: Coordonator
• Perioadă de implementare: 2022-2024
WISE - Well-being Innovations for Students in Europe
• Program finanțare: ERASMUS+ KA220-HED
• Coordonator UNITBV: prof. dr. Ana-Maria Cazan
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2022-2024
EPSY - Establishment of Psychological Counseling Centers at Georgian HEIs for Students
• Program finanțare: ERASMUS+ KA2, KNOWLEDGE ALLIANCES
• Coordonator UNITBV: conf. dr. Daniela Popa
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2021-2024
Program de suport educațional pentru studenți
• Program finanțare: AG 373/SGU/SS/III
• Coordonator UNITBV: prof. dr. Ana-Maria Cazan
• Rol UNITBV: Coordonator
• Perioadă de implementare: 2020-2024
Profesionalizarea carierei didactice – PROF
• Program finanțare: POCU/904/6/25/146587
• Coordonator UNITBV: conf. dr. Mihaela Voinea
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2021-2023
VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul
• Program finanțare: Programul “Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor”, finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021
• Coordonator UNITBV: conf. dr. Daniela Necșoi
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2020-2023
CISI - Curriculum Innovation for Social Inclusion
• Program finanțare: ERASMUS+ KA2, KNOWLEDGE ALLIANCES
• Coordonator UNITBV: conf. dr. Daniela Popa
• Rol UNITBV: Partener
• Perioadă de implementare: 2019-2023
Articole indexate Web of Science2024
Marziali, R. A., Franceschetti, C., Dinculescu, A., Nistorescu, A., Kristály, D. M., Moșoi, A. A., Broekx, R., Marin, M., Vizitiu, C., Moraru, S. A., Rossi, L., & Di Rosa, M. (2024). Reducing Loneliness and Social Isolation of Older Adults Through Voice Assistants: Literature Review and Bibliometric Analysis. Journal of Medical Internet Research, 26, e50534. https://doi.org/10.2196/50534
Latu, I., Sălăgean, N., B Larsen, T. M., Isbasoiu, A. B., & Sava, F. A. (2024). Testing the Effectiveness of an Intervention to Improve Romanian Teachers’ LGBT+-Related Attitudes, Cognitions, Behaviors, and Affect: Protocol for a Randomized Controlled Trial. JMIR Research Protocols, 13, e54254. https://doi.org/10.2196/54254
Cazan, A., David, L. T., Truța, C., Maican, C. I., Henter, R., Năstasă, L. E., Nummela, N., Vesterinen, O., Rosnes, A. M., Tungland, T., Gudevold, E., Digernes, M., Unz, D., Witter, S., & Pavalache-Ilie, M. (2024). Technostress and time spent online. A cross-cultural comparison for teachers and students. Frontiers in Psychology, 15, 1377200. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1377200
Isbășoiu, A. B., Sava, F. A., Larsen, T. M. B., Anderssen, N., Rotaru, T. S., Rusu, A., Sălăgean, N., & Tulbure, B. T. (2024). An Internet-Based Intervention to Increase the Ability of Lesbian, Gay, and Bisexual People to Cope With Adverse Events: Single-Group Feasibility Study. JMIR formative research, 8, e56198. https://doi.org/10.2196/56198
Rucsanda, M. D., Radu-Giurgiu, C., Belibou, A., & Cazan, A.-M. (2024). Predictors of work engagement in professional musicians during the COVID-19 pandemic. Psychology of Music, 52(6), 699-716. https://doi.org/10.1177/03057356231211812
Vizitiu, C., Stara, V., Antognoli, L., Dinculescu, A., Mosoi, A., Kristaly, D. M., Nistorescu, A., Rampioni, M., Dominey, K., Marin, M., Rossi, L., Moraru, S. A., Vasile, C. E., & Dugan, C. (2024). An IoT-based cognitive impairment detection device: A newly proposed method in older adults care-choice reaction time-device development and data-driven validation. Digital Health, 10, 20552076241293597. https://doi.org/10.1177/20552076241293597
Lazăr, A. M., Repanovici, A., Popa, D., Ionas, D. G., & Dobrescu, A. I. (2024). Ethical Principles in AI Use for Assessment: Exploring Students’ Perspectives on Ethical Principles in Academic Publishing. Education Sciences, 14(11), 1239. https://doi.org/10.3390/educsci14111239
Maican, C. I., Cazan, A. M., Cocoradă, E., Dovleac, L., Lixăndroiu, R. C., Maican, M. A., & Cocoradă, S. A. (2024). The role of contextual and individual factors in successful e-learning experiences during and after the pandemic – a two-year study. Journal of Computers in Education. https://doi.org/10.1007/s40692-024-00323-0
Stara, V., Rampioni, M., Moșoi, A. A., Kristaly, D. M., Moraru, S.-A., Paciaroni, L., Paolini, S., Raccichini, A., Felici, E., Cucchieri, G., Antognoli, L., Millevolte, A., Antici, M., & di Rosa, M. (2023). The Impact of a Multicomponent Platform Intervention on the Daily Lives of Older Adults. Healthcare, 11(24), 3102. https://doi.org/10.3390/healthcare11243102
2023
Șițoiu, A., & Pânişoară, G. (2023). The Values Adopted by Parents for the Effective Education of Children. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 15(3), 432-451. https://doi.org/10.18662/rrem/15.3/775
Mureșan, P., Milosan, I., Pavalache-Ilie, M., Gabor, C., & Oancea, G. (2023). Evaluation of the Training Process of Health and Safety at Work in Industry through Digitalization—Case Study: Position in Organization. Applied Sciences, 14(18), 8502. https://doi.org/10.3390/app14188502